Розробки уроків

Розробки уроків -натиснути на посилання

Тема.
Узагальнення та систематизація знань з теми “Основні класи неорганічних сполук”
Мета:
узагальнити та систематизувати знання учнів про найважливіші класи неорганічних сполук, їх властивості,  удосконалювати вміння та навички складати хімічні формули, рівняння хімічних реакцій, розвивати пізнавальні здібності , логічне мислення учнів, виховувати культуру спілкування, вміння висловлювати власні думки, створити умови для активного навчання
Тип уроку:
урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок
Форма уроку
урок-гра
Обладнання та реактиви:
кальцій оксид, фосфор (V) оксид, купрум (ІІ) оксид, вода, хлоридна кислота, розчини сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, калій гідроксиду, аргентум нітрату, жетони для оцінювання, картки із завданнями
Хід уроку:
І. Організаційний етап
З учнів класу формується чотири групи – команди “Оксиди”, “Кислоти”, “Основи”, “Солі”. У кожній команді обирається капітан.
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Учитель: ми з вами закінчили вивчення теми “Основні класи неорганічних сполук”. Майже чотири місяці тому перед кожним з вас була одна і та ж велика гора дорогоцінних знань про неорганічні сполуки, але кожен зачерпнув тих скарбів по-різному: хтось – оберемок, а дехто – жменьку. Сьогодні ми проведемо гру, під час якої і з’ясуємо, наскільки кожен з вас збагатився знаннями. Ви будете працювати у командах, але робота кожного буде оцінюватись жетонами. За кількістю одержаних жетонів ви зможете одержати оцінку за урок.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Конкурс 1. “Реклама” (домашнє завдання).
Команда демонструє “рекламний ролик” (2 хв.) одного з класів неорганічних сполук відповідно до назви команди та  емблему команди. Оцінюється змістовність, оригінальність.
Конкурс 2. “Розминка”
Команда отримує перфокартку. Кожен член команди заповнює один рядок і швидко передає картку іншому. Виграє команда, яка швидко і правильно виконає завдання.
Конкурс 3. “Експериментальна естафета”
Беруть участь по два гравці з кожної команди. Їм пропонується здійснити хімічні перетворення. Гравці по черзі складають рівняння необхідних реакцій та проробляють їх. Оцінюється правильність виконання як теоретичної, так і практичної частини завдання та дотримання правил безпеки життєдіяльності.
Команда “Оксиди”: HCl → NaCl → NaNO3 ;
Команда “Кислоти”: СаО → Са(ОН)2 → СаCl2 ;
Команда “Основи”: P2O5 → H3PO4 → K3PO4 ;
Команда “Солі”: CuO → CuSO4 → Cu(OH)2
Конкурс 4. «Штурман»
Індивідуальне завдання для одного гравця з кожної команди. Вибрати вірний напрям і скласти відповідне рівняння реакції:
В цей же час решта гравців беруть участь у наступному конкурсі.
Конкурс 5. «Хто більше?»
За 5 хв. скласти якомога більше можливих реакцій за участю запропонованих речовин:
Na, CaO, H2O, SO3, HCl, Fe, Cu(OH)2, K2CO3, P2O5, ZnO
Жетони за цей конкурс отримує команда, яка складе найбільшу кількість рівнянь реакцій. Розподіляє жетони капітан.
Конкурс 6»Тести». Кожній команді видаються тестові завдання, які всі члени команди виконують письмово, а капітан здає їх журі.
1.                 Укажіть формулу манган (VII) оксиду:
a)                 MnO2
b)                 Mn2O7
c)                 Mn2O3
d)                 MnO3
2.                 Якщо залізний цвях занурити в розчин купрум (ІІ) сульфату, то він вкривається червоним нальотом міді. Відбувається реакція:
a)                 Обміну
b)                 Заміщення
c)                 Розкладу
d)                 Сполучення
Складіть рівняння відповідної реакції.
3.                 У три пробірки з розбавленим розчином сульфатної кислоти помістили по 1 г: у першу пробірку-Mg; у другу-Al; у третю-Ag.
В якій пробірці реакція не відбуватиметься? Скадіть рівняння реакцій, що протікатимуть.
4.                 У трьох пробірках містяться:
№1 - вода;
№2 - натрій гідроксид;
№3 – хлорид на кислота.
У кожну пробірку додали лакмус. В якій пробірці розчин змінить своє забарвлення ?
5.                 Укажіть реакцію нейтралізації:
a)                 KOH+ HCl→
b)                 Mg+ HCl→
c)                 Ca+HCl→
d)                 Na+H2O→
Допишіть рівняння всіх реакцій.
6.                 Силікати – це солі кислоти:
a)                 Сульфатної;
b)                 Хлоридної;
c)                 Силіцієвої;
d)                 Нітратної;
Напишіть формули запропонованих кислот.
7.                 Яка з основ не розчинна у воді?
a)                 KOH
b)                 Ca(OH)2
c)                 Fe(OH)2
d)                 NaOH
8.                 Яка з речовин є сіллю ?
a)                 HNO3
b)                 H2SO4
c)                 NH4NO3
d)                 HCl
ІV. Підведення підсумків уроку.
V. Оцінювання роботи учнів на уроці.
VІ. Домашнє завдання.
Перфокартка для конкурсу «Розминка»


Хімічна формула
Назва
Клас сполук
НNO3



кальцій гідроксид


натрій ортофосфат

Mn2O7



ферум (ІІІ) гідроксид

FeSO4



хлоридна кислота

MgO


Немає коментарів:

Дописати коментар